Obchodní podmínky
1. ÚVOD
Náš e-shop MINIPIVOVARU PALIČÁK s kvalitním pivem v sudech provozuje fyzická osoba podnikající:
MVDr. Pavel Vašut,
se sídlem Palačov č.p. 82, Starý Jičín, 741 01,
IČO: 41018770, DIČ: CZ5911181177,
kontaktní e-mail: info@minipivovarpalicak.cz,
telefon: +420 604 343 795
Dále se o naší značce Minipivovar Paličák budeme zjednodušeně vyjadřovat jako o nás – budeme tedy mluvit v první osobě množného čísla – „my“.
Když si cokoliv, ale opravdu cokoliv, objednáte na našem webu www.minipivovarpalicak.cz (zkrátíme na „náš Web“), domluvme se teď a tady, že se vytvořený právní vztah bude řídit těmito OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI MINIPIVOVARU PALIČÁK. Pro zjednodušení už budeme používat jenom zkratku „OP e-shopu“ nebo „tyto OP e-shopu“.
Budeme se bavit na rovinu a nebudeme vás schovávat za nějaké pojmy. Pro nás v těchto OP e‑shopu budete prostě „vy“ – budeme tedy o vás mluvit ve druhé osobě množného čísla. Vy jste všichni, kdo u nás něco nakoupíte, ať už jste spotřebitel nebo podnikatel. Pro spotřebitele jsou však někdy trochu jiné podmínky. Tyto vám řekneme v dalším textu těchto OP e-shopu.
Asi jste pochopili, že co je uvedeno v uvozovkách, tak je zkratka a má svůj přesně definovaný význam.
Tyto OP e-shopu se řídí českým právním řádem, zejména pak zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož tento zákoník budeme sem tam používat, zkrátíme si ho na „OZ“. Náš smluvní vztah je uzavírán jen a pouze v českém jazyce.
Někdy to obchodování není vůbec jednoduché a nese to s sebou spoustu starostí. Pokud se nastaví mantinely a pravidla hry, každý bude vědět, co může, co nemůže a co ho v případě porušení pravidel čeká. Pojďme na to.
2. CO UZAVÍRÁME
2.1. Veškeré zboží, které u nás budete kupovat, vložíte nejprve do virtuálního nákupního košíku. Jakmile máte v nákupním košíku všechno, co potřebujete, domluvíme se na místě vyzvednutí a způsobu platby. Následně se identifikujete, případně svou firmu, a odešlete objednávku. Ta je závazná a nejde z ní jen tak vycouvat. Registrovaní uživatelé přeskakují identifikační krok. O registraci budeme povídat níže.
2.2. Uvedení našeho zboží na našem Webu včetně jeho ceny je pouze informativního charakteru a nejedná se o naši nabídku na uzavření smlouvy ve smyslu ust. § 1732 OZ. Pokud učiníte kroky uvedené v bodě 2.1. OP e-shopu a dostanete se až k odeslání objednávky, učiníte nabídku na uzavření kupní smlouvy.
2.3. Než kliknete na tlačítko „odeslání objednávky“, můžete volně kontrolovat a měnit předmět objednávky a další údaje.
2.4. My se na vaši nabídku podíváme a pokud bude vše v pořádku, zašleme vám obratem e-mail, ve kterém přijmeme vaši nabídku. Kupní smlouva mezi vámi a námi je na světě. Pokud však něco nebude sedět nebo se nám něco nebude zdát, potvrdíme vám přijetí nabídky a vyzveme vás buď k doplnění údajů či jiných informací, nebo vaši nabídku nepřijmeme. O všem vám dáme e-mailem vědět.
2.5. Bereme to tak, že odesláním vaší objednávky souhlasíte s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. To je asi jasné, ale musíme to tu napsat. Bylo to sice již řečeno, ale pro jistotu dále uvádíme, že součástí uzavřené kupní smlouvy jsou tyto OP e-shopu.
3. NAŠI ZÁKAZNÍCI ANEB REGISTRACE
3.1. Chcete-li u nás nakupovat častěji, doporučujeme se zaregistrovat. Na registraci máme na našem Webu jednoduchý formulář. Vyplníte nám pár údajů, a tím si ušetříte čas při dalších objednávkách. Navíc průběžně získáte mnoho dalších výhod. Registrací získáte svůj vlastní účet (zkrátíme na „Můj účet“).
3.2. Přístup k Mému účtu je zabezpečen přihlašovacími údaji: vaším e-mailem a heslem, které jste si zvolili. K vašemu heslu nemáme přístup a znáte ho jenom vy. Pokud heslo zapomenete, zašle vám náš automat na vaši žádost e-mail s informacemi pro nastavení nového hesla. Heslo si můžete kdykoliv změnit v Mém účtu.
3.3. Abychom zamezili zneužívání Mého účtu a zároveň neporušovali naše zákonné povinnosti, nemůžete umožnit využívání Mého účtu třetím osobám.
3.4. Domluvme se, že budete všechny údaje do Mého účtu uvádět správně a pravdivě. Aktualizace údajů na Mém účtu je na vás. Pokud se některý v minulosti vámi uvedený údaj v Mém účtu změní, aktualizujte jej.
3.5. Pokud porušíte jakékoliv své povinnosti vůči nám, můžeme vám dočasně znemožnit přístup k Mému účtu nebo ho rovnou zrušit. Domluvme se také na tom, že pokud Můj účet nebudete aktivně používat min. 12 měsíců, tak vám ho můžeme zrušit.
3.6. Máte povinnost si chránit svůj e-mail a heslo proti zneužití. Pokud někomu svůj přihlašovací e‑mail nebo heslo prozradíte, nesete za to odpovědnost. Případné použití vašeho Mého účtu touto třetí osobou pak jde k vaší tíži a odpovídáte za to, jako byste Můj účet používali sami.
3.7. Jakmile usoudíte, že by mohlo dojít k odcizení vašeho přihlašovacího e-mailu a hesla, nebo rovnou k zneužití Mého účtu, jste povinni nás bezodkladně kontaktovat a požádat o zablokování přístupu.
4. KOLIK A JAK SE PLATÍ
4.1. Ceny uváděné u jednotlivých zboží na našem Webu jsou pouze informativní a nejsou závazné. Závaznou se cena stává až naším přijetím vaší nabídky dle bodu 2.4. těchto OP e-shopu. Takto dohodnutá cena je smluvní a konečná. V zásadě však platí, že budete mít ceny uvedené na našem Webu, ale snad chápete, že i my se musíme nějak chránit, kdyby se něco pokazilo nebo se suroviny zdražily. Pokud tedy bude mít nějaké zboží již jinou cenu, dáme vám o tom vědět e-mailem a vy se můžete rozhodnout, zda tuto novou cenu akceptujete.
4.2. Ceny na našem Webu jsou uváděny jak s DPH, tak bez DPH, ať máte představu, kolik jde nám a kolik našemu státu. Pokud není u ceny uvedeno jinak, jedná se vždy o cenu včetně DPH a všech souvisejících poplatků. K ceně za zboží se vždy připočte cena za zvolený způsob platby.
4.3. Osobní odběr probíhá na našich výdejních místech:
- Pivovar Palačov - Palačov 82, 741 01
4.4. Zboží vydáváme až po uhrazení dohodnuté ceny, pokud se nedomluvíme výjimečně jinak. Domluvme se, že ustanovením § 2119 odst. 1 OZ se řídit nebudeme. Můžete si zvolit, jakým způsobem chcete platit, a to z následujících možností:
a. bezhotovostně – převodem na náš účet před odběrem zboží;
b. bezhotovostně – jiným způsobem uvedeným na našem Webu;
c. v hotovosti – při osobním odběru.
4.5. Ať už platíte v hotovosti či bezhotovostně, cena je splatná při převzetí zboží. To znamená, že pokud peníze nebudeme mít na účtu při převzetí zboží, zboží vám nevydáme a objednávku zrušíme – tedy odstoupíme od kupní smlouvy.
4.6. Domluvme se, že u bezhotovostních plateb budete uvádět námi přidělený variabilní symbol. Cena je uhrazena až v okamžiku, kdy se připsala na náš účet.
4.7. Faktura bude obsahovat všechny potřebné náležitosti a pošleme vám ji na e-mail, nebo vám ji předáme osobně při převzetí.
4.8. Pokud si zboží nevyzvednete v domluvený termín, jde to k vaší tíži. Pokud se bude jednat o zboží podléhající rychlé zkáze a vy si jej včas nevyzvednete, domluvme se, že se jej pokusíme dále prodat – pokud možno za stejnou cenu, případně se slevou, pokud se blíží konec trvanlivosti. Pokud ho však neprodáme, připadá nám jeho cena jako náhrada škody. Pokud se zboží prodat podaří, cenu, za kterou jsme ho prodali, odečteme z náhrady škody.
4.9. A teď jedna ze zákona: Podle zákona o evidenci tržeb jsme povinni vystavit vám účtenku. Zároveň jsme povinni zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online – v případě technického výpadku nejpozději do 48 hodin.
5. KDY SE K VÁM ZBOŽÍ DOSTANE A KDY UŽ BUDE VAŠE
5.1. V zásadě platí, že termín vyzvednutí zboží si vyberete při objednávce z nabídky na našem Webu a my se ho ze všech sil budeme snažit dodržet. Zřídka se může stát, že nebudeme stíhat a bude nám to trvat. Pokud nastane taková situace, dáme vám e-mailem vědět náhradní termín vydání zboží. K žádnému termínu dodání zboží se však závazně nezavazujeme.
5.2. Jakmile si budete přebírat zboží na našich výdejních místech, pečlivě si zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud zjistíte jakékoliv poškození obalu, dejte nám to hned vědět. Jestliže bude obal porušen takovým způsobem, že může být poškozen i obsah, nemusíte zboží přebírat. Samotné zboží si při převzetí co nejdříve zkontrolujte – předejdeme tím zbytečným nepříjemnostem.
5.3. Sjednáváme si výhradu vlastnického práva – to znamená, že vlastníky zboží se stáváte až úplným zaplacením jeho dohodnuté ceny.
5.4. Pozor – většina našeho zboží je čerstvá, podléhá tedy rychlé zkáze. Po převzetí jej co nejdříve zkonzumujte, pokud je určeno ke konzumaci. Uchovávejte při doporučené teplotě do 15 °C, pokud není uvedeno jinak.
6. ODPOVĚDNOST NADE VŠE
6.1. Jsme odpovědní za to, že zboží bude bez vad, s obvyklými vlastnostmi a v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti. Berte ale na vědomí, že neneseme odpovědnost za chyby jiných, jako například za výpadky internetových služeb.
6.2. Poskytujeme vám záruku za jakost (záruční dobu) na zakoupené zboží. V případě potravin a nápojů platí tato záruka do data jejich použitelnosti nebo minimální trvanlivosti, případně do doby, do které má být zboží spotřebováno. Je však důležité, abyste dodrželi podmínky pro skladování uvedené na obalu. Reklamované potraviny či nápoje by neměly být otevřeny, kromě případu, kdy je to nezbytné pro zjištění vady.
6.3. Výjimky z odpovědnosti:
a. nejsme odpovědní za vadu, kvůli které byla dohodnuta nižší cena;
b. nejsme odpovědní za opotřebení způsobené běžným užíváním;
c. u použitého zboží neodpovídáme za vadu odpovídající míře jeho používání a opotřebení, kterou mělo už při převzetí.
6.4. Pokud by se přece jen něco pokazilo a zboží nemělo očekávané vlastnosti, ozvěte se nám – řešíme věci čestně. O vadě zboží nás informujte bez zbytečného odkladu – tedy jakmile jste ji mohli zjistit.
a. u potravin a nápojů nejpozději do konce záruční doby;
b. u ostatního zboží nejpozději do 6 měsíců od dodání.
6.5. Reklamaci můžete uplatnit:
- osobně na adrese našeho sídla: Palačov 82, Starý Jičín, 741 01,
- na výdejních místech (viz bod 4.3 těchto OP e-shopu),
- nebo e-mailem na: info@minipivovarpalicak.cz
Zboží prosím přineste nebo zašlete do 2 dnů od oznámení reklamace – ideálně co nejdřív.
6.6. Pro rychlé vyřízení nám prosím poskytněte:
a. vaše jméno, příjmení, e-mail, telefon (případně IČ a firmu);
b. stručný popis vady;
c. doklady (faktura, účtenka) a případně fotky;
d. co požadujete – opravu, výměnu, slevu…
6.7. Pokud reklamaci nevyřídíme ihned, pošleme vám potvrzení o jejím přijetí – bude v něm uvedeno, co a kdy jsme převzali a co požadujete. Může se stát, že si od vás vyžádáme doplnění informací – doba čekání na vaše doplnění se nezapočítává do lhůty pro vyřízení reklamace.
6.8. Reklamaci se budeme snažit vyřídit co nejrychleji, nejpozději do 30 dnů.
6.9. O výsledku vás budeme informovat – dostanete zprávu, kde bude uvedeno:
- jestli byla reklamace oprávněná;
- proč jsme tak rozhodli;
- co dál (např. možnost nesouhlasu, další postup apod.).
6.10. Pokud budete vracet sud, který se ukáže jako vadný, mějte prosím na paměti, že:
- musí obsahovat alespoň 90 % objemu piva,
- víčko s datem spotřeby musí být přítomno,
- přiložte doklady, které jste obdrželi.
6.11. Reklamace je zdarma – neplatíte žádné poplatky za její podání nebo vyřízení.
6.12. Může se stát, že reklamaci nepřijmeme – třeba pokud:
- už stejnou reklamaci řešíme,
- reklamujete tu samou věc podruhé,
- reklamujete po záruce nebo pozdě.
6.13. Co můžete žádat při oprávněné reklamaci?
- opravu nebo doplnění,
- přiměřenou slevu,
- pokud to nejde opravit, můžete požadovat vrácení peněz nebo odstoupit od smlouvy.
6.14. Pro právní šťouraly: vaše práva se řídí § 1914 až 1925 OZ, § 2099 až 2117 OZ, § 2161 až 2174 OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
6.15. Když nám způsobíte škodu (např. nevrátíte výčepní zařízení), domluvíme se takto:
a. ztracená nebo zničená pípa = škoda 100 Kč;
b. zničený nebo nevrácený sud = škoda 1 000 Kč.
6.16. Tuto škodu si započteme proti vratné záloze za výčepní zařízení nebo sudy.
7. KOMUNIKACE A DORUČOVÁNÍ
7.1. Žijeme v digitální době, takže se domluvme, že komunikace mezi námi bude probíhat hlavně elektronicky – přes náš Web, e-mail nebo mobilní telefon. To znamená, že si vzájemně budeme doručovat dokumenty, oznámení, výzvy nebo jakékoliv jiné informace právě těmito kanály.
7.2. Pokud z nějakého důvodu elektronická cesta nebude možná, můžeme doručovat i klasicky – prostřednictvím pošty nebo osobně.
8. PRO SPOTŘEBITELE
8.1. Než se do toho pustíme – kdo je vlastně spotřebitel? Podle § 419 OZ je spotřebitel každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo výkon svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem. Takže pokud u nás nenakupujete „na firmu“ nebo za účelem dalšího prodeje, jste spotřebitel.
8.2. Spotřebitelé jsou v očích zákona slabší stranou, a proto jim náleží zvláštní ochrana. Sem patří i povinnost nás jako prodávajícího, abychom vás informovali o všem důležitém – a to právě děláme v těchto OP e-shopu.
8.3. Co byste měli jako spotřebitelé vědět:
- Náklady na dálkovou komunikaci (internet, telefon) si hradíte sami – nenaúčtujeme vám žádné „extra“ poplatky.
- Neplatíte žádnou zálohu na zboží předem, pokud není výslovně uvedeno jinak. Výjimkou je záloha na vratné obaly (např. sudy, výčepní zařízení).
- Stížnosti posílejte na náš e-mail info@minipivovarpalicak.cz – potvrdíme přijetí a ozveme se vám zpět.
- Máte právo na mimosoudní řešení sporů – Česká obchodní inspekce, https://adr.coi.cz/cs, a případně http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Smlouvy evidujeme elektronicky – na vyžádání vám je poskytneme.
- Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
- Neřídíme se žádným kodexem chování ve smyslu § 1826 OZ.
- Kontaktním místem EU pro řešení sporů online je: www.evropskyspotrebitel.cz
8.4. Pokud jste spotřebitel, máte právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Lhůta začíná běžet ode dne převzetí zboží (nebo poslední části dodávky, pokud šlo o více položek). Odstoupení nám můžete poslat e-mailem na info@minipivovarpalicak.cz nebo poštou na adresu:
MVDr. Pavel Vašut, Palačov 82, 741 01 Starý Jičín.
Na našem Webu najdete i vzorový formulář k odstoupení, který můžete použít.
8.5. Zakoupené zboží musíte vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Peníze vám vrátíme poté, co zboží dorazí zpět k nám.
8.6. Vrácené zboží by mělo být nepoškozené, kompletní a v původním stavu. Náklady na vrácení zboží hradíte vy. Pokud zboží přijde poškozené, můžeme si jeho hodnotu odečíst od částky, kterou vám vrátíme.
8.7. Odstoupit nelze v těchto případech:
a. zboží upravené na míru podle vašeho přání;
b. zboží podléhající rychlé zkáze;
c. zboží nenávratně smísené s jiným;
d. zboží v uzavřeném obalu, které bylo otevřeno a není hygienicky možné ho vrátit.
8.8. Pokud jste ke zboží dostali dárek, vrací se i ten – darovací smlouva se považuje za zrušenou.
9. NA ZÁVĚR
9.1. Pokud si mezi sebou dohodneme něco jiného než to, co je v těchto OP e-shopu – třeba e-mailem – platí to, co jsme si domluvili individuálně. Taková dohoda má přednost.
9.2. Obchodní podmínky může být čas od času potřeba upravit nebo aktualizovat. Pokud se rozhodneme je změnit, zveřejníme jejich novou verzi na našem Webu a dáme vám o tom vědět i e-mailem. Pokud s novými podmínkami nebudete souhlasit, můžete si zrušit svůj účet (pokud jste registrovaní).
9.3. Pokud by se některé ustanovení těchto OP e-shopu stalo neplatným nebo neúčinným (třeba kvůli změně zákona), ostatní části zůstávají platné. Nahrazení neplatného ustanovení se bude řídit smyslem a účelem celého dokumentu.
9.4. Kupní smlouva, jejíž součástí jsou tyto OP e-shopu, se řídí právem České republiky. Všechny případné spory budeme řešit před příslušnými soudy v ČR. Pokud by smlouva obsahovala mezinárodní prvek, stále se řídíme českým právem. Ale – pokud jste spotřebitel, nijak tím neztrácíte ochranu, kterou vám přiznávají zákony vaší země podle čl. 6 odst. 1 nařízení Řím I.
9.5. Některá naše práva zůstávají platná i po skončení smlouvy – třeba právo na úhradu škody, právo na vrácení záloh nebo řešení reklamací. Zkrátka – ne všechno skončí s posledním lokem.
9.6. Berte na vědomí, že přebíráte tzv. nebezpečí změny okolností (§ 1765 odst. 2 OZ). To znamená, že pokud se něco zásadního změní (např. extrémní výkyvy cen, pandemie atd.), neseme si své podnikatelské riziko každý sám.
9.7. Informace o ochraně vašich osobních údajů najdete v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, který je zveřejněn na našem Webu.
9.8. Nedílnou součástí těchto OP e-shopu jsou následující přílohy:
- Zásady ochrany osobních údajů
- Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
Tyto Obchodní podmínky Minipivovaru Paličák nabývají platnosti a účinnosti dne 28.3.2025.
Za Minipivovar Paličák
MVDr. Pavel Vašut